Szponzorált tartalom
Amennyiben 10 évvel ezelőtt teszed fel nekem a cikk a címében szereplő kérdést, akkor részemről erőteljes fejvakarás lett volna a válasz. Ugyanis 2013-ban csak arra a kérdésre tudtam volna a választ, hogy miért NEM jó megoldás székhelyszolgáltatót igénybe venni. A NAV ugrott azokra a cégekre, akiknek a székhelye székhelyszolgáltatónál volt, illetve ez az iparág akkoriban a cégtemetők kedvence is volt.
Aztán elérkezett a 2017-es év és éppen aktuális kormányunk megalkotta a 7/2017. (VI. 1.) IM rendeletet. És a székhelyszolgáltatók piacán rend lett. Pontosabban nagyon komoly rend lett.
Majd elérkezett a 2022-es év és én is az új vállalkozásom székhelyének a Székhelyszolgáltatás24 újlengyeli irodáját választottam. Hogy miért? Megpróbálom röviden összefoglalni az érveimet:
-
jogilag teljesen korrekt. Nem véletlenül kezdem ezzel. A NAV már nem tekinti vörös posztónak azt, amennyiben egy cég székhelyszolgáltatót vesz igénybe. Sőt. A NAV végzi a székhelyszolgáltatók nyilvántartását. A székhelyszolgáltatóknak pedig számos előírásnak kell megfelelnie. Csak felsorolás jelleggel pár ilyen követelmény: tevékenység írásos bejelentése, Pmt. és Kit. előírásainak megfelelő belső szabályzat, a szolgáltatást igénybe vevőkkel megbízási szerződés kötése, ingatlan tulajdonjogának igazolása,
-
kedvező az ára. A Székhelyszolgáltatás24 újlengyeli irodája esetében a székhelyszolgáltatás díja 6 hónapra van megállapítva,
-
nincs IPA. Újlengyelen nincs iparűzési adó. Tulajdonképpen már ezzel az egy adótétellel lényegesen több pénzt spórolok meg, mint amennyi a szolgáltatás díja,
-
nem kell irodát bérelnem. Egy dropshipping üzletet gründolok, bárhonnan tudok dolgozni, irodára semmi szükségem. De székhely természetesen kell, hiszen székhely nélkül nincs gazdasági társaságom sem,
-
nem kell irodai adminisztrációt fenntartanom, azaz nem kell titkárnőt, adminisztrátort alkalmaznom. És nekem sem kell leveleket érkeztetni és szkennelni. Helyettem elvégzi ezt a Székhelyszolgáltatás24 irodai adminisztrációja. A nagyon szimpatikus ügyfélszolgálatos hölgyek minden postai levelemet érkeztetik és beszkennelik. És kötegelten minden hónapban egyszer átküldik nekem,
-
NAV képviselet. Amennyiben esetleg a székhelyen helyszíni hatósági ellenőrzést kapok, akkor a Székhelyszolgáltatás24 képvisel a helyszíni eljárás során ill. átadja a hatósági személy által kért iratokat.
Összegezve: amennyiben olyan profilú céged van, amely nem igényel saját irodát (pl. online vállalkozás), akkor feltétlenül javaslom, hogy ne vidd haza a saját lakásodba a cég székhelyét. Ez messziről nézve jó megoldásnak tűnik, de az ördög a részletekben rejlik. Pár hónap vagy pár év és meg fogod bánni. Javaslom, hogy helyette kérj egy találkozót a Székhelyszolgáltatás24 csapatától annak budapesti vagy újlengyeli irodájában. Hallgasd meg az érveiket és be fogod látni: céged minden szempontból sokkal jobb helyen van náluk, mint a nappalidban.